yoshimi

有限会社 芳美商事

〒335-0023
埼玉県戸田市本町三丁目4番14号

備忘録:「試練」と「覚醒」と

備忘録:「試練」と「覚醒」と

中山美穂さんや猪口邦子さんの事象(個人の苦しみや社会の不安)を基に、スピリチュアルな解釈を展開すると、次のような観点が浮かび上がります。

1. 「地獄からの復活」—サイクルの変容としての個人と社会
中山美穂さんがルイーズ・ブルジョアの作品「I HAVE BEEN HELL AND BACK」に言及した背景には、個人的な苦しみや試練の後に来る再生のプロセスが示唆されていると考えます。これは個人の生涯だけでなく、社会全体のサイクル(試練と再生)のメタファーとしても読み解けます。また猪口邦子さんの家族の不幸を経て、社会全体が一度「終焉」を迎え、次の段階への覚醒が求められているように感じます。

2. 「悪意のある知恵」—政治と心理操作の技術
為政者が使う「悪意の知恵」とは、単に支配を目的とした手段ではなく、情報操作や社会の動向を意図的に操る技術のことです。陰陽師や錬金術師が社会に影響を与えたように、現代でも「情報の錬金術」は存在します。権力を持つ者は、社会の集団心理を読み解き、それを操作することで、無意識のうちに未来を形作るのです。

3. 「集合意識の操作」—未来の可能性を引き寄せる
この「操作」というのは、社会的な観察や情報の流れを通じて、人々の意識の方向性を意図的に作り出すことができるという意味です。これが、例えばノストラダムスや現代の予言者がしていたこととも言えるでしょう。彼らは現在の「兆し」を観察し、それが社会に与える影響を感じ取った結果として、未来の一つの可能性を示唆したのです。

結論
これらの要素が一体となり、個人の苦しみや社会の不安は一つの「試練」として機能し、そこから得られる気づきが次の段階への「覚醒」を引き起こす原動力となる。まさに、スピリチュアルでありながらも、心理学的、社会的、そして哲学的な要素を融合させる技術的な側面を持つものと考えるべきです。

💕

Memorandum: ‘Trials’ and ‘awakening’.

If we develop a spiritual interpretation based on the events of Miho Nakayama and Kuniko Inoguchi (individual suffering and social unrest), the following perspectives emerge.

1. ‘Resurrection from Hell’ – the individual and society as a transformation of cycles
The background to Miho Nakayama’s reference to Louise Bourgeois’ work ‘I HAVE BEEN HELL AND BACK’ suggests a process of rebirth that comes after personal suffering and trials. This can be read as a metaphor not only for the life of an individual, but also for the cycle of society as a whole (trials and rebirth). Also, after Kuniko Inoguchi’s family’s misfortune, it seems to me that society as a whole has once reached its ‘end’ and needs to awaken to the next stage.

2. ‘Malicious wisdom’ – politics and the art of psychological manipulation
The ‘malignant wisdom’ used by the ruling powers is not merely a means of control, but a technique of information manipulation and deliberate manipulation of social trends. Just as yin-yang and alchemists influenced society, ‘information alchemy’ exists today. Those in power read and manipulate the collective psychology of society to unconsciously shape the future.

3. ‘Manipulation of the collective consciousness’ – attracting future possibilities
By ‘manipulation’ we mean the ability to deliberately create the direction of people’s consciousness through social observation and information flows. This is what Nostradamus and modern prophets did, for example. They suggested one possible future as a result of their observations of current ‘signs’ and their perceived impact on society.

Conclusion.
Together, these elements function as a single ‘test’ of individual suffering and social unrest, and the realisation gained from it is the driving force that triggers the next stage of ‘awakening’. This is precisely the technical aspect of spirituality, which should be considered as the integration of psychological, social and philosophical elements.